Stockholmsjenna

Lillhästen i stav? – Nej tack

Det har stått mycket om Lillhästen i Stav på senaste på internet. Blandannat folk som beställt saker därifrån men aldrig fått sakerna i tid, folk som blivit lurade där, folk som fått 4 sadlar helt fel inpassade utav deras sadelinpassare och senast igår läste jag i en blogg om att en tjej skickade dit sin sadel för försäljning och efter att de sålt sadeln så hörde de aldrig av sig till henne…

Affären ligger väldigt nära Ekeby så jag och min pappa åkte dit i tisdags för att köpa broddar och gängtapp.
Det första jag gör när jag kommer dit är att fråga tjejen i kassan om de har gängtapp. ”Ja” svarar hon och ger mig en broddnyckel.  Jag stirrade lite på henne för att kolla om hon reagerade att hon gett mig fel, men icke. Så jag sa åt henne att det där är en broddnyckel. Jag fick syn på gängtappen bakom disken och pekade på den och sa att det DÄR är en gängtapp. Så hon bad om ursäkt och gav mig rätt produkt.  Hon kanske var trött och inte kopplade riktigt, vem vet…

MEN det var inte slut där. Jag bad sedan om ett par vinterbrodd, helt vanliga vinterbodd, inga elitbrodd och inge annat. Bara vanliga vinterbrodd. ”Absolut” svarar hon och ger mig först blindbrodd. ”Nej nej nej, V-I-N-T-E-R B-R-O-D-D.” säger jag. ”Oj förlåt, ja vi har dem här…” säger hon och plockar fram Elitbrodden. ”Nej, inte elitbrodd. Vanliga vinterbrodd bara” svarar jag då smått irriterad.  Och då plockar hon upp vinterbrodden.

Ja, kunnig personal har de då inte heller som de påstår…  Undvik att åka dit om du inte har koll på läget själv.

Tänk om jag inte hade haft någon aning om hur varken gängtapp eller vanliga vinterbroddar såg ut… Då hade jag kommit hem med blindbrodd och broddnyckel…

 

Uppdaterat 14/5 2015: Nu har Lillhästen i Stav bytt namn till Stavs häst och hund, och även bytt ägare till några som verkligen kan häst! Det är en butik jag varmt rekommenderar. 

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Tina

    Har oxå slutat handla där… Jag skulle beställa en sadel av dom och ville då ha en Globus Clic, då tyckte de att jag skulle köpa en loke ist då de hade den hemma för leverans i min storlek. Men jag ville ju ha en ljus hoppsadel INTE en svart allround. Bokade sadeln och den skulle ta ca 4-6 veckor för den att komma.De skulle ringa så fort den hade kommit. Ringde dom efter 7 veckor och då sa de att det hade blivit knas med leveransen, Ringer man inte och säger det?! Ringde igen efter ytterligare 6 veckor och frågade hur det såg ut med leveransen av min sadel, och det skulle kollas upp och sedan genast ringa upp mig igen. Ingen som ringde och heller inget svar när jag ringde tillbaka. Då gav jag upp. Har inte köpt nått där sen dess…Håller helt med dig!

  2. elli

    tycker det är otroligt dåligt att hänga ut en butik med namn och allt bara för att du är missnöjd. Jag har känt ägaren sen jag var ca 5-6år och har aldrig haft några problem där, är med i deras team och har fått massa fina sponsorsaker och alltid blivit trevligt bemött.Bara för att du är missnöjd behöver du inte dra ner hela företaget i skiten, finns massa andra kunder som är nöjda och de har väldigt bra priser och ett jätte bra utbud av isis saker.

  3. Anonym

    Borde de inte räcka med att bara säga brodd? de är väll få som köper elitbrodd nu?! 😉 HAHA hoppas hon var praktikant eller nått så de inte är så borta vanligtvis 😉

  4. Micka

    Men det var nog det sämsta jag hört.Brodd o verktyg till det borde ju höra till standardköpen nu i deras affär o då måste man väl veta vad som är vad!Jag lämnade in en beställning över internet hos dem i våras, men fick varken orderbekräftelse eller någon kontakt över huvudtaget, så då sket jag i det..

  5. Frida

    Jag har köpt en rumpvärmare därifrån och allt fungerade bra, fast dom informerade inte om hur lång leverans tiden var. Men det är tråkigt att andra har haft problem med dom.

  6. Elin

    jag har beställt eksemtäcken där ifrån och har aldrig haft några problem med leveranserna, tråkigt att höra att dom inte alltid är bra, blir nått att tänka på nästa gång jag ska ha nya täcken :/

stats