Stockholmsjenna

Årsresumé

Tänk att ett år nu är förbi. Ett helt galet år med pandemin som satt stopp för så mycket. Precis som tradition kör jag en årsresumé här på bloggen ❤️ Läs och se om ni kommer ihåg dessa händelser.

Januari: Började året med ett lugnt nyår hemma. Bara William & jag. Vi var på Disney on the Ice och Årets vab-säsong slog till, det blev ett pyssel med att vabba och samtidigt jobba hemifrån.

Februari: Jag fick en morgon plötslig dubbelseende och kraftig huvudvärk. Åkte till akuten för att se vad det var som hände. Hade ett blodtryck på 160/100. Efter att ha blivit undersökt av läkare fick jag ligga på Strokeenheten i 3 dygn. Kom hem med ordinerad vila, men stannade bara hemma 1 dygn innan jag åter var tillbaka på jobbet. Åkte en del på olika utflykter i stan med William.

Mars: Åkte på kryssning med både William och en annan kryssning med mina bästa vänner. Pga. pandemin blev den årliga hjärtundersökningen framflyttad till slutet mars. William var inte alls imponerad av undersökningen… Besökte även Östergötland.

April: Vi spenderade mycket tid utomhus på aktiviteter. William slutade med napp. Jag fyllde 29 år och spenderade min födelsedag ute i Tyresta by med W. Jag skulle åkt på en weekend för att fira min systers möhippa men det (och typ hela april) ställdes in pga. pandemin. Jag sålde Pink eftersom William ville vara med mer i stallet och rida, och istället köpte jag ponnyn Kalvin.

Maj: Jag väntade några veckor med att avslöja om Kalvin på mina sociala medier. Men nu visste alla om honom. Vi spenderade mycket tid i stallet och William red Kalvin för första gången. Vi fortsatte även att hitta på aktiviteter utomhus, som Skansen. Jag fick även en fin mors dag. Förutom det var det extremt mycket jobb.

Juni: William fyllde 3 år och i år fick vi dela upp kalaset på 2 dagar eftersom pandemin gjorde att vi inte kunde ses allihopa. Midsommar firandes hemma men blev mysigt det med. Jag jobbade en del under juni.

Juli: Min semester startade. Fick däremot ingen sammanhängande semester i år, utan jobbade/hade semester varannan vecka. Vi spenderade semestern mestadels hemma i Stockholm, men åkte över en långhelg ner till Östergötland och Loftahammar för att umgås med Sebastians familj. Min syster kom på besök från Irland. Vi besökte skogen för att plocka massor av blåbär. Det blev även en del lata dagar på stranden och härliga uteritter i skogen.

Augusti: Kalle bytte stallplats till bästa stallet där vi står idag. Min systers bröllop blev inställt pga. Covid-19, men vi samlades ett gäng av familj & hennes vänner och umgicks den tänkta bröllopsdagen. Vi njöt av sista semestern innan det var tillbaka till jobbet och förskolan. Jag bytte även jobb samt började plugga igen.

September: Vi tog en miniresa till Östergötland samt spenderade mycket tid i stallet. Blev även några dagar i stan på bland annat Skansen och träffade vänner. William slutade helt med blöja och började gå på potta.

Oktober: Fortsatt med mycket häst & stall. William hade premiär med att trava över bommar. Vi besökte Halloween på Kolmården, firade Halloween i Blekinge och besökte Mantorp.

November: En lugnare månad pga. pandemin begränsade vi resande och var mer försiktiga. Fokus mycket på jobb. William slutade nu också med att gå på potta, utan går endast på ”stora toaletten” som han säger.

December: Mycket julkänsla och Williams moster har varit på besök nästan hela månaden. Pepparkakshus, Nisse-dörr, Lucia, Julafton och mycket mer!

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!